8 nõuannet, mis aitavad Sind ettevõtte nime valimisel
raamatupidamine väikeettevõttele

8 NÕUANNET MIS AITAVAD SIND ETTEVÕTTELE NIME VALIMISEL

Kirjutatud Marjeta poolt.

1. Ära vali liiga keerulist nime! Üks suuremaid vigu on panna oma ettevõttele nimi, mida on raske hääldada, raske kirjutada ja sinu klientidel raske meelde jätta. Mõtle, kui sa näiteks teeksid oma ettevõttele raadioreklaami, siis milline oleks nimi, mis jääks klientidele kergesti meelde? Kumba on lihtsam hääldada ja meelde jätta kas juuksurisalongi Unbeweavable Hair või Elle Hair? Igatahes nimi peab kõlama hästi kui see kõvasti välja öeldakse ja lihtne kirjutada. Ausõna ma tean millest räägin. Müüja kirjutab käsitsi tšekki. „Ja teie ettevõtte nimi?“ Mina: Trikato. Müüja: „Kas tugeva või nõrga algustähega, mitu O-d seal oli? Kas K või C? Tänasel päeval annan küll juba kohe visiitkaardi nina ette, saab kiiremini aga jahh…

2. Ei ole soovitatav kasutada enda perekonnanime. Majandus teeb väga keerukaid käike ja kõike ei saa me ette näha. Tuleb mõelda ka sellele, kui läheb halvasti. Kas oled valmis olukorraks, kus ajalehed pasundavad sinunimelisest ettevõttest ja seda üldse mitte heas toonis?

3. Mitme alaga tegeledes vali pigem abstraktne nimi. Kui sa ettevõtjana kavatsed hakata tegelema väga erinevate valdkondadega, näiteks päeval teed graafilist disaini ja õhtul lähed baari kitarri mängima, siis soovitatakse pigem valida abstraktsem ettevõtte nimi. Nii ei saa nime valik takistuseks sinu ettevõtte arengus. Kuidas kõlab Surf OÜ ja kartulikasvatus ????.

13 aastat tagasi, kui Trikatoga alustasime, pakkusin mina selle ettevõtte alt kunstivaldkonna teenuseid ja minu ema tegi raamatupidamist. Tänasel päeval on Trikato spetsialiseerunud vaid raamatupidamisele. Kuna nimi oli piisavalt abstraktne, siis oli üsna lihtne spetsialiseeruda ja ühele valdkonnale pidama jääda. Kui meil aga oleks olnud hoopis selline nimi, nagu minu praegune kunstifirma OÜ Artolomea, siis oleks see olnud üsna kentsakas nimi raamatupidamisbüroole.

Tõsi küll, väga lihtne oleks uus firma teha ja uus nimi panna, aga äris on väga tähtsal kohal ettevõtte vanus, mida koostööpartnerid kasutavad tihti sinu usaldatavuse hindamiseks.

4. Kindla tegevusala puhul vali toote või teenusega seotud nimi. Kui sa tead täpselt, millega tegelema hakkad, siis võib tähendusrikas nimi osa turundustööst ise ära teha. Näiteks: Tehnikaekspert OÜ, Tordimeister OÜ.. . Samuti tekib sul sellisel juhul Google ’st leitavuses eelis torditegija ees, kelle ettevõtte nimi on näiteks Neli Kassi. Kui te just ei konkureeri koogivalmistamises kassidele. Mis sa arvad kummal ettevõttel on suurem nime eelis Eesti turul kas WOLT või Tellitoit?

5. Vali nimi, mis tekitab inimestes positiivseid emotsioone! Nii jääb sinu ettevõte klientidele kergemini meelde. Heatuju Maaletooja OÜ, Unbeweavable Hair ????. Natuke nalja ka, kas just ettevõttele sellist nime panna aga igal juhul on meeldejäävad: https://www.inc.com/john-boitnott/15-of-the-worst-business-names-in-history.htm

6. Püüa leida rahvusvaheliselt kasutatav nimi. Kui peaksid tulevikus ettevõttega Eestist välja laienema, kas siis su ettevõtte nimi on endiselt kuulikindel? Kasutades oma kodulehe jaoks näiteks sellist domeeni nagu jüriöö.ee, teed sa välismaisel kliendil selle lehe leidmise ikka äärmiselt keerukaks. Kui aga klient sinu lehte leida ei suuda, siis ilmselgelt pöördub ta su konkurendi poole ja läinud ta ongi. Kasulik on kasutada rahvusvahelisemaid tähti ja nime, mille pärast sa ei peaks piinlikust ega muret tundma. Siin oleks jällegi pigem eelis WOLT`il kui Tellitoidul, või mis?

7. Kuulikindlusega jätkates, vali ka ajale vastupidav nimi. Olles oma firma nime ümber loonud ettevõtte identiteedi ja logo, võib nime muutmine osutuda väga keerukaks. Meenuta Eesti Posti muutmist Omnivaks. Või kui oleksin 25 aastat tagasi alustanud ettevõttega Kineskoop Telekas OÜ? Tänasel päeval ei oleks mul sellise nimega mitte vähimatki teha.

8.Testi oma ettevõtte nime Google Trend-is! Vaata järgi, millised on sinu ettevõttega seotud populaarsed sõnad, mida otsitakse. Kasuta mõnda sellist sõna ettevõtte nimena või osana sellest. Nii saad jällegi luua turueelise oma konkurentide ees.

Ja lõpuks, kui oled leidnud nime, tee kindlasti nimepäring, et kontrollida ega mõnel ettevõttel juba ei ole sellist. Samanimelist ettevõtet registreerida ei saa! https://ariregister.rik.ee/nimeparing.py