8 nõuannet mis aitavad sind ettevõttele nime valimisel


1. Ära vali liiga keerulist nime! Üks suuremaid vigu on panna oma ettevõttele nimi, mida on raske hääldada, raske kirjutada ja sinu klientidel raske meelde jätta. Mõtle, kui sa näiteks teeksid oma ettevõttele raadioreklaami, siis milline oleks nimi, mis jääks klientidele kergesti meelde? Kumba on lihtsam hääldada ja meelde jätta kas juuksurisalongi Unbeweavable Hair või Elle Hair? Igatahes nimi peab kõlama hästi kui see kõvasti välja öeldakse ja lihtne kirjutada. Ausõna ma tean millest räägin. Müüja kirjutab käsitsi tšekki. „Ja teie ettevõtte nimi?“ Mina: Trikato. Müüja: „Kas tugeva või nõrga algustähega, mitu O-d seal oli? Kas K või C? Tänasel päeval annan küll juba kohe visiitkaardi nina ette, saab kiiremini aga jahh…

ettevttele nime panemine2. Ei ole soovitatav kasutada enda perekonnanime. Majandus teeb väga keerukaid käike ja kõike ei saa me ette näha. Tuleb mõelda ka sellele, kui läheb halvasti. Kas oled valmis olukorraks, kus ajalehed pasundavad sinunimelisest ettevõttest ja seda üldse mitte heas toonis?

3. Mitme alaga tegeledes vali pigem abstraktne nimi. Kui sa ettevõtjana kavatsed hakata tegelema väga erinevate valdkondadega, näiteks päeval teed graafilist disaini ja õhtul lähed baari kitarri mängima, siis soovitatakse pigem valida abstraktsem ettevõtte nimi. Nii ei saa nime valik takistuseks sinu ettevõtte arengus. Kuidas kõlab Surf OÜ ja kartulikasvatus 😊.

13 aastat tagasi, kui Trikatoga alustasime, pakkusin mina selle ettevõtte alt kunstivaldkonna teenuseid ja minu ema tegi raamatupidamist. Tänasel päeval on Trikato spetsialiseerunud vaid raamatupidamisele. Kuna nimi oli piisavalt abstraktne, siis oli üsna lihtne spetsialiseeruda ja ühele valdkonnale pidama jääda. Kui meil aga oleks olnud hoopis selline nimi, nagu minu praegune kunstifirma OÜ Artolomea, siis oleks see olnud üsna kentsakas nimi raamatupidamisbüroole.

Tõsi küll, väga lihtne oleks uus firma teha ja uus nimi panna, aga äris on väga tähtsal kohal ettevõtte vanus, mida koostööpartnerid kasutavad tihti sinu usaldatavuse hindamiseks.

4. Kindla tegevusala puhul vali toote või teenusega seotud nimi. Kui sa tead täpselt, millega tegelema hakkad, siis võib tähendusrikas nimi osa turundustööst ise ära teha. Näiteks: Tehnikaekspert OÜ, Tordimeister OÜ.. . Samuti tekib sul sellisel juhul Google ’st leitavuses eelis torditegija ees, kelle ettevõtte nimi on näiteks Neli Kassi. Kui te just ei konkureeri koogivalmistamises kassidele. Mis sa arvad kummal ettevõttel on suurem nime eelis eesti turul kas WOLT või Tellitoit?

5. Vali nimi, mis tekitab inimestes positiivseid emotsioone! Nii jääb sinu ettevõte klientidele kergemini meelde. Heatuju Maaletooja OÜ, Unbeweavable Hair 😊. Natuke nalja ka, kas just ettevõttele sellist nime panna aga igal juhul on meeldejäävad: https://www.inc.com/john-boitnott/15-of-the-worst-business-names-in-history.htm

6. Püüa leida rahvusvaheliselt kasutatav nimi. Kui peaksid tulevikus ettevõttega Eestist välja laienema, kas siis su ettevõtte nimi on endiselt kuulikindel? Kasutades oma kodulehe jaoks näiteks sellist domeeni nagu jüriöö.ee, teed sa välismaisel kliendil selle lehe leidmise ikka äärmiselt keerukaks. Kui aga klient sinu lehte leida ei suuda, siis ilmselgelt pöördub ta su konkurendi poole ja läinud ta ongi. Kasulik on kasutada rahvusvahelisemaid tähti ja nime, mille pärast sa ei peaks piinlikust ega muret tundma. Siin oleks jällegi pigem eelis WOLT`il kui Tellitoidul, või mis?

7. Kuulikindlusega jätkates, vali ka ajale vastupidav nimi. Olles oma firma nime ümber loonud ettevõtte identiteedi ja logo, võib nime muutmine osutuda väga keerukaks. Meenuta Eesti Posti muutmist Omnivaks. Või kui oleksin 25 aastat tagasi alustanud ettevõttega Kineskoop Telekas OÜ? Tänasel päeval ei oleks mul sellise nimega mitte vähimatki teha.

8.Testi oma ettevõtte nime Google Trend-is! Vaata järgi, millised on sinu ettevõttega seotud populaarsed sõnad, mida otsitakse. Kasuta mõnda sellist sõna ettevõtte nimena või osana sellest. Nii saad jällegi luua turueelise oma konkurentide ees.

Ja lõpuks, kui oled leidnud nime, tee kindlasti nimepäring, et kontrollida ega mõnel ettevõttel juba ei ole sellist. Samanimelist ettevõtet registreerida ei saa! https://ariregister.rik.ee/nimeparing.py

 

95% tõenäosusega pole sa bilansist ja kasumiaruandest nii mõelnud

 Suurfirma juhtide igapäevane praktika on langetada otsuseid finantsaruannete põhjal. Paljudel mikroettevõtjatel esineb aga arvamus, et kui ettevõte on veel väike ja käive samuti, siis piisab vaid ettevõtte pangakonto seisul silma peal hoidmisest.

 Ka nii saab, aga mida teha siis:

kui sa tahad täpselt teada, millised on Sinu ettevõtte suurimad kuluallikad?

kui sulle on oluline olla kindel, milline projekt, teenus või toode teenib kõige enam kasumit?

kui on vaja olla teadlik oma ettevõtte laenukohustusest või sellest, kui palju ollakse sinu ettevõttele võlgu?

 bilanss

Siinkohal osutuvadki väga kasulikuks finantsaruanded, sest need aitavad näha pilti suuremalt, kui seda võimaldab pangakonto.

Bilansis kajastatakse ettevõtte varad ja nende soetamise allikad, samuti omakapital (omakapital on see raha mis sa oled ise ettevõttesse investeerinud või kasumi arvel moodustatud reservid ja kohustused. Kuna bilanss ei kajasta vaadeldava perioodi kõiki muudatusi, siis on mõttekas alati bilansi kõrvale võtta ka kasumiaruanne, et olukorda põhjalikumalt analüüsida. Kasumiaruanne näitab ettevõtte tulusid (sissetulekud), kulusid (väljaminekud) ja seda, kas oled majandanud kasumi või kahjumiga.

Bilanssi ja kasumiaruannet on kindlasti vaja koostada rendi- või liisinglepingu sõlmimiseks (näiteks siis, kui soovite liisinguga osta ettevõttele auto või arvuti). Liisingule andja soovib näha neid dokumente, et hinnata nende põhjal Sinu ettevõtte maksevõimet. Ka sellepärast tasub investeerida oma raamatupidamisse, et ei oleks piinlikku momenti, kui lähed valesti koostatud või vigase bilansiga liisinglepingut sõlmima ja jääd seetõttu tehingust ilma.

Samuti on bilanss ja kasumiaruanne nõutavad Eesti Vabariigi raamatupidamise seadusest tulenevalt, mille järgi need finantsaruanded tuleb avalikustada ühel korral aastas, kajastudes aastaaruandes.

Seetõttu soovitame ja edastamegi ka oma klientidele igakuiselt bilansi ja kasumiaruande. Selline tegevus aitab vältida aastalõpu suuri üllatusi ja seisudel pidevalt silma peal hoida ning langetada tuleviku jaoks kasumlikumaid otsuseid.